PROIECT PNRAS

Ministerul Educației

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE)

CERERE DE FINANȚARE

 

A. DATE DE CONTACT ALE UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
Denumirea unității de învățământ Școala Gimnazială  “Constantin Rotaru”, sat Târzii
Cod SIIIR al unității de învățământ cu personalitate

juridică

3761107623
Adresă Str. Principală nr. 1
Localitate sat Târzii, comuna Oltenești
Județ Vaslui
Telefon fix/Fax 0235 344 211
Mobil –          
E-mail scoala_tarzii@yahoo.com
Pagină web –          
Director unitate de învățământ (nume şi prenume) Bocan Jean Constantin
Director proiect (nume şi prenume) Bocan Jean Constantin
   
DATE DESPRE PROIECT
Titlul proiectului  
Categorie eligibilă grant Mic Mediu Mare
    X  
Tip marginalizare      
 

Mediu rural

Fară marginalizare Marginalizare la medie Marginalizare

peste medie și severă

    X  
Mediu urban Fară

marginalizare

Zonă

dezavantajată

Zonă

marginalizată

       
Valoarea totală a finanțării finale solicitate (în lei)  
Numărul estimat al elevilor grup țintă în proiect*

(elevi per an de sprijin)

AN 1 AN II AN III TOTAL
  40 40 30 110
             

 

 

B. DATE DESPRE ELEVI
B1. Număr total elevi înmatriculați în clasele V-VIII în anul

școlar 2021/2022

83
B2. Număr elevi clasa a VIII-a (la începutul anului școlar

2021/2022)

19
 
C. DATE DESPRE PROFESORI
C1. Număr total cadre didactice din învățământul gimnazial la

începutul anului școlar 2021/2022

20
C2. Număr cadre didactice suplinitoare din învățământul

gimnazial la începutul anului școlar 2021/2022

12
D. DESCRIEREA PROBLEMEI
D1. Realizați o analiză-diagnoză prin care să identificați problemele cu care se confruntă elevii școlii în ciclul gimnazial, precum și care sunt cauzele care determină:

(i)                rată a abandonului crescută;

(ii)              rată de absolvire scăzută;

(iii)          rată de participare scăzută la Evaluarea Națională.

 

              În urma analizei-diagnoză la nivelul elevilor de la Școala Gimnazială  “Constantin Rotaru”, sat Târzii privind problemele cu care se confruntă aceștia și cauzele care le determină, au fost identificate următoarele aspecte:

 

(i) rata abandonului crescută/ risc de abandon

            Principalele cauze care determină abandonul școlar sunt:

a)     modelul educațional oferit de părinții (uneori chiar de frații mai mari) este negativ. Mulți dintre părinții elevilor au un nivel de educație scăzut și transmit propriilor copii ideea că educația nu este o necesitate și nu-și susțin copii pentru continuarea studiilor.  In general, elevii care ajung să renunţe la educaţie provin din familii în care părinţii nu au mai mult de opt clase.

b)    insuficienta integrare în colectivul clasei a unor  elevi care, din cauza mediului din care provin, au o imagine proastă despre propria persoană și o stimă de sine scăzută.

c)     influența negativă a anturajului și devieri de comportament (violență fizică și verbală, alcool);

d)    dificultățile materiale (peste 60% dintre elevii școlii provin din medii socio-economice dezavantajate) și  climatul familial (plecarea părinților în străinătate, dezorganizarea vieții de familie, conflicte familiale, lipsa de autoritate a părinților, indiferența părinților etc.). Situația financiară precară îi determină uneori pe părinți să-i țină acasă pe copii pentru a-i folosi la muncile agricole din gospodărie sau pentru a avea grijă de frații mai mici (mai ales în cazul familiilor numeroase și dezorganizate) sau îi determină să intre pe piața muncii înainte de finalizarea studiilor gimnaziale.

e) rămânerea în urmă la învățătură de lungă durată determinată de lipsa motivației pentru învățare  și manifestată prin incapacitatea de a face față activităților școlare, incapacitatea sau refuzul de a învăța, de a avea rezultate în concordanță cu capacitățile;

f)      nivelul scăzut de aspirații în raport cu activitatea școlară și cu propria persoană.

 (ii) rata de absolvire scăzută

                    Principalele cauze ale sunt:

a)     rămânerea în urmă la învățătură și insuccesul școlar determinate de cauze individuale (analfabetism funcțional, abilități intelectuale reduse, stimă de sine redusă și lipsa de încredere în forțele proprii, lipsa de motivație și un nivel scăzut al aspirațiilor legate de școală și carieră etc.) sau cauze socio-economice (dificultăți materiale care determină angajarea în timpul școlii, munca în gospodărie și, deci, reducerea drastică a timpului pentru studiu);

b)    ideea preconcepută că locurile de muncă în străinătate sunt foarte bine remunerate, chiar dacă studiile nu sunt corespunzătoare postului ocupat;

c)     influența negativă a anturajului și devieri de comportament;

 

(iii) rata de participare scăzută la examenul de Evaluare Națională

           În anul școlar 2020-2021, rata de participare la examenul de Evaluare Națională a fost 95 %, adică     

            din cei 20 elevi înscriși, s-au prezentat la examen 19,  dintre care au promovat 8 elevi.

            Principalele cauze ale neparticipării elevilor la susținerea examenului de Evaluare Națională:

a)     stimă de sine redusă și lipsa de încredere în forțele proprii, frica de eșec; uneori aceste aspecte sunt amplificate și de influența negativă a anturajului, lipsa susținerii/încurajării din partea familiei;

b)    lipsa de motivație pentru continuarea studiilor și nivelul scăzut al propriilor aspirații.  Pentru mulți elevi, participarea la examenul de Evaluare Națională nu este un obiectiv, situația fiind acceptată și chiar susținută de părinții care au un nivel de educație redus.

c)      elevii nu dețin abilități de învățare eficientă și nu fac eforturi suficiente pentru a depăși dificultățile întâmpinate în procesul de învățare.

d)     atitudinea indiferentă, neglijentă a părinților față de hotărârea elevului de a nu susține examenul, creând elevului impresia că procedează corect.

e)     lipsa de informare și formare în ceea ce privește luarea deciziilor privind viața personală și profesională.

      În concluzie, elevii Școlii Gimnaziale  “Constantin Rotaru”, sat Târzii se confruntă cu dificultăți de natură educațională, socio-economică și personale. Peste 60% dintre elevii școlii provin din medii dezavantajate din punct de vedere socio-economic, fapt care are consecinte negative asupra ratei de abandon școlar, a rezultatelor la examenul de Evaluare Națională, la stabilirea unor planuri de dezvoltare personală si profesională concrete și realiste.

       În  anul scolar 2021-2022:

§  20 de elevi primesc bursă socială și 5 elevi au bursă de studiu (la aceasta din urmă sunt și  criterii privind veniturile familiei)

§  peste 20 de elevi au unul sau ambii părinți plecați la muncă în străinătate;

§  numeroși elevi au dificultăți de învățare (medii generale sub 7 – 15 elevi, situații de corigență – 6 elevi).

§  6 elevi au note scăzute la purtare

 
E. DESCRIEREA OPERAȚIONALĂ A PROIECTULUI
E1. Descrieţi obiectivele proiectului (corelate cu obiectivele schemei de granturi PNRAS).
 a)Prevenirea abandonului și reducerea  părăsirii  timpurii a școlii

Abandonul școlar începe de obicei cu absenteismul selectiv – fuga de la școală este frecventă la o anumită disciplină sau doar la câteva discipline . După acesta se instaleză absenteismul generalizat care prefigurează abandonul total. Abandonul şcolar este o realitate socială care provine dintr-o  multitudine de cauze şi pentru a fi redus, este nevoie de acțiuni comune – profesori, părinți, elevi, comunitate locală. Școla noastră iși propune să abordeze această problemă prin intermediul activităţilor interdisciplinare şi transversale integrate în programa şcolară dar și prin activităţi extraşcolare. Acţiunile de prevenire a abandonului şcolar, preocuparea pentru orientarea şcolară şi profesională a elevilor, creșterea stimei de sine și a încrederii în propriile forțe, implicarea activă a părinților, toate acestea reprezintă principalele motivaţii pentru elevi de a evita abandonul şcolar. Școala trebuie să acorde sprijinul necesar pentru elevii care provin din grupuri vulnerabile sau celor care prezintă  o anumită predispoziție spre abandon (număr ridicat de absențe, note mici, situații de corigență/repetenție).

b) creșterea procentului de promovare a examenului de Evaluare Națională, creșterea procentului de promovare la nivelul școlii

b) Creșterea  ratei de tranziție  de la învățământul secundar inferior – gimnazial   la învățământul secundar superior — liceu sau învățământ profesional și tehnic.

 În anul școlar 2020-2021, din cei 20 absolvenți  ai clasei a VIII-a , un numar de 19 au susținut  examenul de Evaluare Națională și 19 au urmat cursurile unui liceu sau a unei școli profesionale. Un singur elev a abandonat înscrierea la cursurile liceale, preferând să se încadreze în câmpul muncii. Pentru perioada următoare urmărim progresul școlar al elevilor și tranziția în număr cât mai mare spre învățământul secundar superior.

E2. Identificați și cuantificați beneficiarii proiectului și grupul țintă.
Beneficiarii proiectului:

·                 elevii   cu   prezență  scăzută  la   școală  ( elevul   are   peste   20   de   absențe nemotivate/lună – 2  elevi și 5 elevi au peste 20 absențe pe semestrul I.

·                 elevii cu rezultate scăzute la învățătură (elevii au medii sub 7 la limba română/matematică sau medii generale mai mici de 6,5 sau elevul a rămas corigent cel puțin  la o materie – 15 elevi

·                 elevii care au repetat cel puțin  un an sau doi ani școlari – 8 elevi

·                 elevii care au un istoric școlar de sancțiuni (de ex., elevul a fost exmatriculat, transferat din motive disciplinare, are note scăzute la purtare și așa mai departe) sau au fost înregistrate plângeri făcute de alți elevi/profesori – 21 elevi

Grupul țintă este format din:

(i)                  Elevii din clase de nivel gimnazial în risc de abandon școlar – 40 elevi

(ii)                 Copiii de vârstă școlară (6-17 ani) care nu au fost înscriși niciodată la școală sau care au părăsit timpuriu școala reînscriși, inclusiv copii migranți – 5 copii

(iii)               Cadre didactice – 28  și personal auxiliar – 2.

E3. Detaliați activitățile principale propuse în proiect, indicând corelarea cu obiectivele propuse, durata și locul de desfășurare, resursele umane și materiale/ logistice implicate,

succesiunea logică a activităților.

Categoria 1:

1.1 – Activități MATE prevăzute prin PNRAS, implementate în cadrul schemei  de  grant

           1.1.1 Identificarea elevilor cu risc – cei 6 profesori diriginți, la nivel de unitate școlară, în fiecare an de proiect

  1.1.2 Introducerea datelor în SIIIR, raportarea periodică și ajustarea planurilor la timp – echipa managerială, ori de câte ori este nevoie

 

1.2 – Activități de prevenție

1.2.1  Activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală, inclusiv acțiuni de combaterea violenței, acțiuni anti-bullying și achiziție de mobilier etc.

 „Să ne cunoaștem, să fim prieteni“  – 5 profesori implicați  Activitatea va fi organizată frontal, individual sau  pe grupe și urmărește dezvoltarea relațiilor armonioase între elevi,  colegii, dezvoltarea abilităților de comunicare și cooperare. Activitatea va avea loc de 2 ori pe semestru, în fiecare an al proiectului.

1.2.2      Activități pentru reducerea absenteismului la clasă prin utilizarea unor tehnici  de învățare activă și incluzivă cu scopul de a crește motivația elevilor și dezvoltarea personală, facilitarea învățării, înțelegerii și gândirii critice, mentorat și sprijin colegial între elevi, sprijinirea colaborării cu părinții sau tutorii legali, etc.

”Mănânc sănătos, sunt sănătos!” – 3 profesori implicați  Elevii de gimnaziu sunt implicați în activități practice, jocuri, simulări de rol, dezbateri și discuții libere, pentru a înțelege importanța adoptării unui stil de viață sănătos, a realizării unor alegeri informate și a adoptării unor obiceiuri alimentare potrivite. Activitatea se va desfășura de 2 ori pe semestru, în fiecare an de proiect. Se urmărește  de asemenea și dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi colaborare efectivă în cadrul grupului.

 “Ce știu despre copilul meu?”- Lectorate cu părinții” – 5 profesori implicați Lectoratele cu părinții și întâlniri de grup părinte- copil- profesor diriginte/ consilier psihopedagogic vizează motivarea elevilor pentru progresul școlar, îmbunătățirea comunicării dintre părinți-copii, negocierea deciziilor privind parcursul profesional.Activitatea presupune conştientizarea de către părinţi a importanţei pe care o are în dezvoltarea motivației de progres a elevilor, aşteptările şi atitudinile lor privind educaţia copilului și felul în care se implică în managementul timpului tânărului elev. Activitățile se vor desfășura de 2 ori pe semestru, în ficare an de proiect.

1.2.3     Activități   pentru   dezvoltarea   abilităților   socio-emoționale,   inclusiv   autonomie, perseverență,  abilități  sociale,  comunicare  și  colaborare,  stimularea  lucrului  în echipă pe bază de proiecte, etc.

”Călătoresc, descopăr, învăț!”- 5 profesori implicați  Este o activitate extracurriculară și interdisciplinară ce are drept scop conștientizarea elevilor asupra valorilor naturale, geografice și istorice din regiunea Moldovei, elevii beneficiind de sesiuni de informare legate de așezarea geografică, flora, fauna, evenimentele istorice, precum și obiectivele turistice ale zonei. Activitatea se va desfășura o data pe an, în fiecare an de proiect.

1.2.4     Activități de formare autorizate și îndrumare (coaching) pentru cadre didactice și personal  auxiliar  din  unitatea  de  învățământ  (de  ex.  îmbunătățirea  practicilor  de predare, crearea unui climat școlar favorabil, orientarea în realizarea activităților

pedagogice prevăzute în proiect). – participarea cadrelor didactice la cursuri de formare, conform necesităților și urmărindu-se încadrarea în bugetul alocat.

1.3- Activități de intervenție

1.3.1 Și eu pot să învăț!/ In cadrul școlii/Profesorii de matematică/limba română

 Pentru  elevii claselor V-VII:

§  1 oră/săptămână la matematică/limba română sau 2 ore la 2 săptămâni

Pentru elevii claselor a VIII:

§  2 ore/săptămână la matematică

§  2 ore/săptămână/limba română

à Dacă activitățile de remediere au loc în timpul săptămânii, elevii ar trebui să primească un pachețel/o masă.

Profesori pentru derularea activităților remediale la matematică (3 grupe/an , una la Vinetești și 2 la Târzii,  în regim simultan), limba română (3 grupe/an / una la Vinetești și 2 la Târzii,  în regim simultan),

Profesori consilieri pentru desfășurarea activităților de consiliere psihologică și dezvoltare personală (3 grupe/an , una la Vinetești și 2 la Târzii,  în regim simultan) și profesori consilieri care desfășoară activități de orientare în carieră (2 grupe/an) . Activitățile se vor desfășura săptămânal, în fiecare an de proiect.

Activitățile remediale urmăresc aprofundare  noțiunilor prezentate în orele de curs și creștere a nivelului de performanță școlară, consolidarea  achizițiilor și deprinderea unor  tehnici eficiente de rezolvare a subiectelor specifice examenului de Evaluare Națională la matematică și limba română.

1.3.2      Extinderea  zilei de școală la program întreg și acordarea unei mese. – încheierea unui contract cu o firmă de catering / echipa managerială

1.3.3      Activități extra-curriculare, care includ, dar nu se limitează la vizite de documentare, activități  outdoor,  excursii,  tabere,  festivaluri,  evenimente  educaționale,  activități non-formale,  activități  culturale  comunitare,  sportive,  participare  la  concursuri școlare,  participare  la  cercuri  școlare,  educație  pentru  sănătate,  activități  de networking școlar, terapie prin artă etc.

”Sport- Aer liber- Sănătate” –2  profesori implicați  Activitățile sportive desfășurate imprimă elevilor adoptarea unui stil de viață sănătos și formează atitudini de fair-play, interrelaționare elev-elev, profesor-elev, profesor-profesor, fiind oportunități de comunicare și dezvoltare a unor relații de cooperare. Activitățile se vor desfășura o dată la 2 săptămâni, în ficare an de proiect.

”Noile tehnologii – o provocare?” – 4 profesori implicați  , activitate interdisciplinară de aplicații practice la matematică și informatică asistate de calculator. Prin această activitate se dorește îmbunătățirea competențelor specifice acestor discipline  și creșterea motivației pentru dezvoltare personală și accedere în învățământul liceal. Activitățile se vor desfășura de 2 ori pe semestru, în ficare an de proiect.

1.3.4      Alte tipuri de activități care motivează și sprijină elevii pentru a finaliza învățământul obligatoriu.

“ Ei cum au reușit?” – întâlniri între elevi, absolvenți, părinți, cadre didactice cu persoane care au reușit din punct de vedere professional și care pof fi modele pentru elevi. Activitatea va avea loc semestrial, în fiecare an de proiect.

“Alege responsabil cariera!”- 5 profesori implicați. Activitatea urmărește creșterea capacității de decizie, autoevaluarea realistă a potențialului individual, cunoașterea calităților personale si de va desfășura de 2 ori pe semestru, în fiecare an de proiect.

 

   Categorie 2: Activități de compensare

2.1 Recensământ pentru identificarea și înregistrarea copiilor și tinerilor din afara școlii.

2.2 Activități de reintegrare școlară – acordarea de pachete educaționale, lectorate, invitații la activitățile extracurriculare derulate în școală.

Categorie 3: Digitalizarea procesului educațional

3.1 Activități  de  predare  –  învățare  –  evaluare:  proiectarea  și  realizarea  resurselor pentru instruirea online, adaptarea resurselor pentru învățarea online, crearea și utilizarea resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback. – propunerea unui opțional la clasele de gimnaziu care  să vizeze vizează îmbunătățirea competențelor digitale dobândite la orele de TIC

3.2 Amenajarea  Clubului Elevilor (în școala veche   )

Dotarea Clubului Elevilor (mese, scaune , videoproiector, boxe, aparatură audio-video).Cu alte cuvinte, o sală  unde pot avea loc activitățile extracurriculare.

3. 3. Dotarea cu echipamente și materiale necesare proiectului, cum ar fi:

§  1multifuncțională/imprimantă mare

§  Calculatoare/laptopuri

§  Construire teren de sport și dotare cu echipament sportiv

Categorie 4: Administrare de grant

Pentru validarea acestei secțiuni a propunerii de proiect, completați și anexați „Graficul

activităților” (Anexa 2)

E4. Descrieți rezultatele așteptate ca urmare a implementării activităților proiectului
 
Rata de abandon la nivelul școlii – reducere cu 10%
Rata de absolvire a clasei a VIII a- de la 95,23% la 100%
Rata de participare la examenul de Evaluare Națională
Rata de promovare a examenului de Evaluare Națională  

 

 

Unitatea de măsură

Valoare a de referinț ă 2020/2

021

Valori propuse
An școlar 2021/2022 An școlar 2022/

2023

An școlar 2023/

2024

An școlar 2024/ 2025
Indicatori de rezultat
Rata de abandon școlar în

învățământul gimnazial

 

 

%

6,59 2,40 2,32 1,20 0
Rata de absolvire a clasei a VIII-a % 95,23 100 100 100 100
Rata de participare la Evaluarea Națională  

%

90,47 94,73 100 100 100
Procentul elevilor care au obținut note sub 6 la Evaluarea Națională  

 

%

78,94 68,42 57,89 38,88 32
Indicatori de realizare
Număr de elevi care au absolvit Număr 20 19 19 18 25
învățământul gimnazial            
Număr de elevi care au participat la Evaluare Națională la clasa

a VIII-a

 

 

Număr

19 19 19 18 25
Număr de elevi care au luat note sub 6 la Evaluarea Națională la clasa

a VIII-a

 

 

Număr

15 13 11 7 8
Număr profesori care folosesc în procesul de predare – evaluare la clasă mijloace digitale interactive  

 

 

Număr

5 9 13 15 20
Număr planuri de intervenție personalizate  

Număr

0 3 5 7 9
F. ARANJAMENTE INSTITUȚIONALE PRIVIND IMPLEMENTAREA ȘI ACTIVITĂȚILE DE ADMINISTRARE A GRANTULUI
F1. Echipa de proiect.

Prezentați pe scurt componența și care sunt rolurile și responsabilitățile echipei de proiect, în vederea asigurării unei implementări eficiente și în timp a activităților propuse.

Echipa de management – Director școală, contabil, secretar, consilier educativ.

Coordonatorul de grant are rolul de a coordona întreaga activitate de implementare a proiectului, urmărind atingerea indicatorilor propuși;

Responsabilul financiar răspunde de managementul financiar al grantului; elaborează bugetul anual al proiectului; răspunde de eligibilitatea cheltuielilor realizate prin proiect;

Responsabilul cu achizițiile gestionează achizițiile publice din cadrul proiectului, conform procedurilor Băncii Mondiale;

Responsabilul cu activități de monitorizare, evaluare și diseminare răspunde de monitorizarea, evaluarea și raportarea activităților proiectului – consilier educativ; se va urmări  respectarea calendarului și a modului de alocare a resurselor, se vor întocmi și prezenta în fața C.A.-ului rapoarte referitoare la progresul proiectului; –  se vor elabora și distribui beneficiarilor direcți chestionare de satisfacție față de activitățile derulate, se vor interpreta sugestiile acestora în legătură cu îmbunătățirea unor activități specifice și se vor adapta acțiunile planificate la necesitățile identificate.

 

Echipa de implementare – profesorii de limba română și matematică, diriginți, învățători

Profesori pentru derularea activităților remediale la matematică (3 grupe/an , una la Vinetești și 2 la Târzii,  în regim simultan), limba română (3 grupe/an / una la Vinetești și 2 la Târzii,  în regim simultan),

Profesori consilieri pentru desfășurarea activităților de consiliere psihologică și dezvoltare personală (3 grupe/an , una la Vinetești și 2 la Târzii,  în regim simultan) și profesori consilieri care desfășoară activități de orientare în carieră (2 grupe/an) . Activitățile se vor desfășura săptămânal, în fiecare an de proiect.

Activitățile remediale urmăresc aprofundare  noțiunilor prezentate în orele de curs și creștere a nivelului de performanță școlară, consolidarea  achizițiilor și deprinderea unor  tehnici eficiente de rezolvare a subiectelor specifice examenului de Evaluare Națională la matematică și limba română.

Profesori instructori pentru activități extracurriculare:

 ”Biblioteca vie” 4 profesori implicați , este o metodă de lucru non-formală, asemănătoare unei biblioteci normale. Elevii au primit un permis de cititor, diferenţa constând în forma cărţilor – acestea sunt de fapt oameni, care îşi spun povestea şi intră în dialog cu cititorul. Biblioteca Vie încurajează participanții să reflecteze asupra prejudecăţilor şi stereotipurilor, să faciliteze accesibilitatea unor răspunsuri despre mediul profesional printr-o abordare non-formală, punând participanții în contact direct cu sursa informațiilor de care au nevoie. Activitatea se va desfășura o data pe semestru, în fiecare an de proiect.

 ”Mănânc sănătos, sunt sănătos!” – 3 profesori implicați  Elevii de gimnaziu sunt implicați în activități practice, jocuri, simulări de rol, dezbateri și discuții libere, pentru a înțelege importanța adoptării unui stil de viață sănătos, a realizării unor alegeri informate și a adoptării unor obiceiuri alimentare potrivite. Activitatea se va desfășura o data pe semestru, în fiecare an de proiect. Se urmărește  de asemenea și dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi colaborare efectivă în cadrul grupului.

 

 ”Călătoresc, descopăr, învăț!”- 5 profesori implicați  Este o activitate extracurriculară și interdisciplinară ce are drept scop conștientizarea elevilor asupra valorilor naturale, geografice și istorice din regiunea Moldovei, elevii beneficiind de sesiuni de informare legate de așezarea geografică, flora, fauna, evenimentele istorice, precum și obiectivele turistice ale zonei. Activitatea se va desfășura o data pe an, în fiecare an de proiect.

”Sport- Aer liber- Sănătate” –2  profesori implicați  Activitățile sportive desfășurate imprimă elevilor adoptarea unui stil de viață sănătos și formează atitudini de fair-play, interrelaționare elev-elev, profesor-elev, profesor-profesor, fiind oportunități de comunicare și dezvoltare a unor relații de cooperare. Activitățile se vor desfășura o dată la 2 săptămâni, în ficare an de proiect.

 ”Noile tehnologii – o provocare?” – 4 profesori implicați  , activitate interdisciplinară de aplicații practice la matematică și informatică asistate de calculator. Prin această activitate se dorește îmbunătățirea competențelor specifice acestor discipline  și creșterea motivației pentru dezvoltare personală și accedere în învățământul liceal. Activitățile se vor desfășura de 2 ori pe semestru, în ficare an de proiect.

 “Ce știu despre copilul meu?”- Lectorate cu părinții” – 5 profesori implicați Lectoratele cu părinții și întâlniri de grup părinte- copil- profesor diriginte/ consilier psihopedagogic vizează motivarea elevilor pentru progresul școlar, îmbunătățirea comunicării dintre părinți-copii, negocierea deciziilor privind parcursul profesional.Activitatea presupune conştientizarea de către părinţi a importanţei pe care o are în dezvoltarea motivației de progres a elevilor, aşteptările şi atitudinile lor privind educaţia copilului și felul în care se implică în managementul timpului tânărului elev. Activitățile se vor desfășura de 2 ori pe semestru, în ficare an de proiect.

 “Drum bun, spre liceu!”- vizită de documentare la liceele din județ – 3 profesori însoțitori.  Activitatea are drept scop informarea elevilor de clasa a VIII-a  de oferta educațională a instituțiilor de învățământ liceal și de  planurile de carieră ale viitorilor absolvenți de gimnaziu. Activitatea se desfăşoară de 2 ori pe an, pe parcursul celor 3 ani de proiect,  având loc vizite de documentare la liceele din Vaslui și Huși.  

 

“Tabăra de weekend”- tabără de dezvoltare personală, 4 profesori însoțitori.  Activitatea vizează  traininguri de dezvoltare a potențialului creativ pentru identificarea valorilor personale, dezvoltarea abilităților de comunicare și creșterea stimei de sine, dezvoltarea nivelului de responsabilitate prin creșterea coeziunii de grup, care să determine dezvoltarea abilităților sociale necesare integrării în viața profesională. Activitățile se vor desfășura într-un spațiu non-formal, într-o zonă apropiata localității, pe parcursul a 2 zile de weekend, de două ori pe an.

“Alege responsabil cariera!”- 5 profesori implicați. Activitatea urmărește creșterea capacității de decizie, autoevaluarea realistă a potențialului individual, cunoașterea calităților personale si de va desfășura de 2 ori pe semestru, în fiecare an de proiect.

 
F2. Descrieți aranjamentele instituționale existente în unitate de învățământ participantă, rolurile și atribuțiile diverșilor actori implicați: autorități locale, ONG-uri, servicii și agenții

publice locale, inspectorate școlare județene, comunitate locală etc.       

Autoritatea publică locală – Primăria și Consiliul local au dezvoltat relații de colaborare cu școala în vederea furnizării de servicii educaționale de calitate și inițierea demersurilor necesare pentru prevenirea abandonului școlar din motive economice ( acordarea de burse sociale)

Comunitatea locală -este informată despre nevoile şcolii, modalităţile de efectuare  a activităţilor remediale, extraşcolare şi extracurriculare, participă la decizii prin reprezentanţii din CA al unităţii şcolare;  Reprezentanţi ai agenţilor economici sunt invitaţi la activităţi de orientare şcolară şi profesională derulate în şcoală sau sunt gazde pentru grupuri de elevi în unităţi economice

Biserica are un rol foarte important, reprezentanții Bisericii participând la manifestările organizate de către școală (deschiderea/închiderea anului școlar), sfințirea lăcașului școlii, lectorate cu părinții, campanii de prevenire a violenței, comportamentelor deviante în rândul copiilor, trafic de copii, etc.

Inspectoratul Școlar Județean – susține activitățile desfășurate în cadrul proiectului, este informat periodic des stadiul proicetului, ofera suport în cazul în care este nevoie.

 

 

G. BUGETUL PROIECTULUI
Completați „Bugetul estimativ” în Anexa 3.
 

 

 

H. SUSTENABILITATEA PROIECTULUI
H1. Detaliați modalități de continuare a activităților cheie prevăzute în propunerea de proiect,

pe termen mediu și lung, ulterior încheierii grantului.

C.A. asigură continuarea/diversificarea activităților după finalizarea grantului pentru sustenabilitatea /continuitatea rezultatelor obținute, ca urmare a implementării grantului.

Conducerea școlii va sprijini echipa de lucru implicată în proiect să lucreze în continuare împreună pentru dezvoltarea capacității instituționale a liceului;

Unele activități extracurriculare, precum ”Biblioteca vie”, ”Mănânc sănătos, sunt sănătos!”,  Sport- Aer liber- Sănătate” ”Noile tehnologii – o provocare?” vor intra în activitățile tradiționale ale școlii.

Profesorii și elevii participanți vor fi încurajați să valorifice experiența dobândită și să proiecteze activități similare.

Ore remediale se vor asigura de către profesori voluntari şi cu ajutorul elevilor facilitatori cu experienţă (peer-education) cu mai multă uşurinţă şi eficacitate, utilizându-se resursele educaţionale achiziţionate sau elaborate prin proiect.

Se vor fructifica rezultatele proiectului (statisticile, baza informațională, spațiile amenajate și dotate tehnic), pentru a dezvolta activități similare (remediale, de consiliere, extracurriculare).

Se vor identifica noi surse de finanțare pentru noi proiecte ale școlii cu obiective similare.

Elevii vor fi implicați în activități de remediere, consiliere și extracurriculare asemănătoare cu cele desfășurate în cadrul proiectului.

Profesorii își vor pune la dispoziție serviciile educaționale în mod voluntar. 

Reprezentanții părinților aleși în Comitetul de părinți pe școală vor participa la activități similare cu cele desfășurate în etapa de implementare.

Autoritățile locale, serviciile de asistență socială vor menține parteneriatul în vederea desfășurării de activități extracurriculare.

 

PROTECŢIA DATELOR PERSONALE

Prelucrarea acestui formular poate implica înregistrarea și prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste date vor fi procesate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și libera circulație a acestora date și care abrogă Regulamentul (CE) nr. 45/2001 și Decizia nr. 1247/2002 / CE. Orice date cu caracter personal solicitate vor fi utilizate numai în scopul prevăzut. Aveți dreptul să obțineți la cerere acces la datele dvs. personale şi să remediați toate datele care sunt inexacte sau incomplete. Dacă aveți întrebări cu privire la prelucrarea datelor dvs. personale, puteți să le adresați Operatorului de Program. Aveți dreptul de a recurge în orice moment, în chestiuni legate de prelucrarea datelor dvs. personale, la organismul național de supraveghere pentru protecția datelor sau la Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor (https://secure.edps.europa.eu).

Prin prezenta, sunt de acord cu utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal furnizate în cererea de finanțare, care pot fi necesare pentru nevoile PNRAS.

Subsemnatul, Bocan Jean Constantin , în calitate de reprezentant legal al unității de

învățământ, declar pe propria răspundere, sub sancțiunile prevăzute de legislația civilă și penală privind falsul în declarații, că toate informațiile din prezenta propunere de proiect sunt corecte și conforme cu realitatea.

 

UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT REPREZENTANT LEGAL
Denumire: Școala Gimnazială „Constantin Rotaru” sat Târzii Nume, prenume: Bocan Jean Constantin

Funcție:Director

Semnătura și ștampila:

GRAFICUL ACTIVITĂȚILOR

Ministerul Educației

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE)

 

Nr.

Cat.activ.*

Denumirea activității Durata (luni) An I An II An III
Trim.

I

Trim.

II

Trim.

III

Trim.

IV

Trim.

I

Trim.

II

Trim.

III

Trim.

IV

Trim.

I

Trim.

II

Trim.

III

Trim.

IV

1.1 Activități MATE prevăzute prin PNRAS 36                        
1.1.1 Identificarea elevilor cu risc 36 x       x       x      
1.1.1 Introducerea datelor în SIIIR, raportarea periodică și ajustarea planurilor la timp. 36 x x x x x x x x x x x x
1.2  

Activități de prevenție

36                        
1.2.1 „Să ne cunoaștem, să fim prieteni 36 x   x   x   x   x   x  
1.2.2 ”Mănânc sănătos, sunt sănătos!”/ “Ce știu despre copilul meu?” 36 x x x   x x x   x x x  
1.2.3 ”Călătoresc, descopăr, învăț!” 36 x         x         x  
1.2.4 Participare cursuri de formare 36 x x x x x x x x x x x x
1.3 Activități de intervenție                          
1.3.1 Și eu pot să învăț! 36 x x x   x x x   x x x  
1.3.2 Incheiere contract cu o firmă de catering   x       x       x      
1.3.3 ”Sport- Aer liber- Sănătate” 36 x x x   x x x   x x x  
   

”Noile tehnologii – o provocare?”

36 x x x   x x x   x x x  
1.3.4 “ Ei cum au reușit?” 36 x x x   x x x   x x x  
  “Alege responsabil cariera!” 36 x x x   x x x   x x x  
2. Activități de compensare                          
2.1 Recensământ pentru identificarea și înregistrarea copiilor și tinerilor din afara școlii. 36 x       x       x      
2.2 Activități de reintegrare școlară – acordarea de pachete educaționale, lectorate, invitații la activitățile extracurriculare derulate în școală 36 x x x   x x x   x x x  
3 Digitalizarea procesului educațional                          
3.1 Opțional la clasele de gimnaziu 36 x x x   x x x   x x x  
3.2 Amenajarea  Clubului Elevilor 36 x x x x x x x x x x x x
3.3 Dotarea cu echipamente și materiale necesare proiectului 36 x x x x x x x x x x x x
4. Administrare de grant

 

36 x x x x x x x x x x x x

 

*Se numerotează sub forma Categoria principală. Numărul activității (de exemplu, III.2 semnifică activitatea numărul 2 propusă în cadrul categoriei principale III). În

cazul în care în cadrul categoriilor de activități (I.-.VII) este prevăzută o singură activitate, atunci numărul categoriei devine numărul activității.

UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT REPREZENTANT LEGAL
 

Denumire: Școala Gimnazială „Constantin Rotaru” sat Târzii

Nume, prenume: Bocan Jean Constantin

Funcție:Director

Semnătura și ștampila: